söndag 8 april 2012

Rebeccas bröllopsguide - min nya bloggbäbis!



Idag publicerar jag de första inläggen på min nya blogg - Rebeccas bröllopsguide. I beskrivningen av bloggen skriver jag så här:

"Detta är bloggen för dig som söker inspiration till ditt eget bröllop 
 eller som bara tycker om allt som rör ett bröllop: festen, dekorationerna, 
blommor, kläder, accessoarer mm.
Jag är journalist och fotograf och driver även bloggen Rebeccas DIY. 
Det var genom den jag först kom i kontakt med all den kreativitet och 
uppfinningsrikedom som genomsyrar många bröllopssajter och bröllopsbloggar. 
Rebeccas bröllopsguide ska ge lustfylld och inspirerande läsning, med 
tydliga teman, vackra bilder och mycket pyssel."

Nu är ni säkert många som tänker "aha, hon går själv i giftastankar" så jag ska genast slå hål på den tanken. Den främsta anledningen till att jag startar bloggen är att jag hittat så otroligt många fina tips och pyssel på framför allt amerikanska bröllopsbloggar och jag tycker inte det finns någon motsvarighet i Sverige. Och alla de tips på pyssel, festarrangemang och dekorationer som presenteras på de bloggarna är ju ofta överförbara på andra fester, kalas och i heminredning. Och kläderna och accessoarerna kan ge inspiration till den mer vardagliga garderoben.
Många av mina tips, pyssel och idéer kommer att dyka upp på Bröllopsguiden vice versa. Jag hoppas att de kan bli som två systrar som tillsammans kan ge er ännu mer inspiration och lustfylld läsning.
.

3 kommentarer:

  1. så spännande. Inte för att jag heller planerar för bröllop, men det är ju så kul att titta på alla vackra bröllopssaker.
    Lycka till!!!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt!! Själv är jag ju redan gift men bröllop och inspiration kan man aldrig få för mycket av, då detta ska jag såklart spana in. :-)

    SvaraRadera
  3. Hej igen! Självklart får du låna bilder från mig! Nemas problemas. :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...