söndag 8 april 2012

Påskpyntet


Den här underbara plåtburken hittade jag på loppis förra helgen och jag fullkomligt älskar den. Welcome Spring Candy -  är det inte helt underbart att det står så på den? Det tillsammans med färgerna och formen gör den till en ny favorit. Den får ersätta mitt och mannens påskägg, nu är den full med påskgodis.


Ett annat loppisfynd från förra helgen var denna glaskupa med fat. Innanför ligger mina ägg med decoupage, som jag gjorde förra våren.



Storebrors tupp och höna i retrostil är ett annat favoritpynt som får sin hedersplats varje påsk. De små tovade hönorna som ruvar i skålen har barnens farmor gjort. En beskrivning över hur du fixar terrariet med boet och påfåglarna finns här.
.

3 kommentarer:

  1. Vilka söta saker!
    Hönan i retrostil, gillar jag!

    kram o god fortsättning

    SvaraRadera
  2. Dom där äggen är nog något av det finaste jag sett! Så snygga!

    SvaraRadera
  3. Jag älskar burken! Hur fin som helst!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...