söndag 1 april 2012

Påskpynt till entrén


Igår blev det en tur om blomsteraffären för att inhandla lite påskblomster. På vägen hem fick jag syn på nyfälld sly av björk: tvärbromsade och svängde in på en busshållplats. Så nu är påskriset intagen och börjar redan spricka ut. 


Björkriset räckte även till en krans och till arrangemanget i min stora kruka på trappan. Idag ska jag ta fram påskpyntet - det har trots allt blivit lite grann genom åren - så att man kan njuta lite av det i förväg.

Hur mycket pyntar du till påsken?


.

7 kommentarer:

  1. Va fint det blev. I år blir det inte så mycket Ohly, för vi har just börjat bygga om köket. Men annars blir det ju en hel del =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen hur blev det här.....? Tänkte det skulle stå pynt och inte Ohly. =)

      Radera
  2. Åh, så fint!!! Vi som har bränt så mycket ris, varför tänker jag inte??? Det kunde ju blivit kransar och rishjärtan... ja, ja ibland (eller ganska ofta) hamnar huvudet under armen...
    Men fint blev det hos dig i alla fall.
    Påskpynt? jo jag har samlat på mig en del genom åren, så på onsdag åker det fram på en snabbvisit över påskhelgen. Några gamla godingar finns, som jag hade när jag var liten. Kanske ska göra ett inlägg om dem....

    Du får i alla fall ha en fortsatt trevlig helg!
    //lisamaja

    SvaraRadera
  3. Superfin krans du gjort, tack för det tipset nu ska jag snart gå och skövla en videbuske! Jag pyntar väldigt lite, någa hönor och blommor utomhus! Jag tycker den goda maten är viktigast och umgänget med nära och kära.
    Nå så gott.
    Lotta

    SvaraRadera
  4. Länkade till ditt inlägg "vårkvist" från vår blogg idag - tack för inspiration!
    x/jenny, distantdiying

    SvaraRadera
  5. Jag pyntar ganska mkt och har hittat några underbara dukar i retrostil, bilder finns i min blogg =)

    KRAM Karoline

    SvaraRadera
  6. Vilken lycka att bara hitta massa björkkvistar. Jag har tänkt ta mig till landet för att plockalite kvistarpå tomten men vädret gör att jag inte känner mig ett dugg sugen. Kransen med videkissar blev jättefin!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...