tisdag 3 april 2012

Josef gånger tre


Nu har jag gjort det igen. Klätt canvasdukar med tapetprover. Det är ett så enkelt sätt att liva upp en vägg om man vill att det ska gå fort och lätt samt vara hyfsat billigt. Denna gången blev det tre tapeter av Josef Frank på ganska små canvasramar. En smal, tråkig vägg blev i alla fall lite färggladare och livfullare.

Funderar förresten på att måla tegeldelarna i vår öppna spis. Först ville jag måla rubbet vitt men sen tänkte jag att det kanske kunde vara fint med någon färg, kanske i någon grå/blå nyans. Vad tycker ni? Och finns det någon som gjort något liknande och har några praktiska och estetiska tips?

 .


4 kommentarer:

  1. Riktigt, riktigt snyggt med tavlorna!

    SvaraRadera
  2. Jättefina tavlor! Vart har du fått tag på tapetproverna? :-) Min mamma målade om öppna spisen hemma hos dem för några år sen. Från allra första början var dom tegelröda och när vi flyttade in gula men sen målade hon dem vita så det blev helvitt och det blev jättesnyggt, mycket stilrenare!

    SvaraRadera
  3. Snyggt, tycker jag också!

    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  4. Tack för en superinspirerande blogg! :)

    Javisst är det himla enkelt och smidigt och för att inte tala om snyggt(!) att spänna upp en liten bit tapet eller tyg sådär. Och Josef Frank´s underbara mönster, älskart, önskar jag hade några av hans mönster hängandes/sittandes/liggandes nånstans i mitt hus.. nångång :)

    Har en fråga! Hur har du gjort för att få den där "gilla" knappen under varje inlägg? Alltså den knappen direkt efter sj¨älva inlägget och precis innan "Kanske gillar du"-rutorna. Har försökt googla på det men finner inte hur. Hoppas hoppas att Du vill dela med dig av HUR jag gör!!

    Vänliga hälsningar och Glad Påsk!
    /Linn - lantligt med (stort) L

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...