söndag 22 april 2012

Födelsedagskalas! * Birthday party!


Igår hade storebror födelsedagskalas och som vanligt hade vi vädret på vår sida och tio partysugna grabbar röjde loss utomhus större delen av tiden. I år blev det ett mindre planerat kalas än förra årets tivolikalas, men med våra stora gräsytor, studsmatta och klätterträd fanns det mer än nog att göra. Vi grillade korv och åt pizza utomhus, men tårtan fick de inne i matrummet som dekorerats med tapetvimplarna från förra året. En beskrivning på hur du gör dem finns här.

Yesterday was my oldest son's birthday party. He resently turned eight years old and like always when he has his party, the weahter was on our side. Last year he had a Carnival Birthday Party - this year we just let the kids loose in our large garden where they played soccer, jumped on the trampoline and climbed in the trees. We had a barbeque outside with hot dogs and pizza, so the only time they were inside the house was for cake. It was a perfect day :)


Jag gjorde godisstrutar av paketpapper och washitejp.

I filled paper cones with candy and sealed them with Washi tape.


 .

9 kommentarer:

  1. Vad trevligt det låter och ser ut!

    SvaraRadera
  2. Tack för glada tillrop om pellisar. Åh, vad roligt att hitta till dig. Vad är det för supersnygg soffa jag ser? I finaste färgen! Kramar Kicki :)

    SvaraRadera
  3. Så kul att hitta hit! Det var ett tag sedan jag ordnade barnkalas, saknar det nästan när jag ser dina bilder. Fast sådana där fina godisstrutar kan man ju kanske göra ändå ;)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder. Jag blir också sugen att gå på kalas! Stolarna är underbara.

    Ha en fin dag

    L

    SvaraRadera
  5. Härligt dekorerat och så tuffa inbjudningskort.

    Magnoliablommorna var jättefina, ganska lika min torkade/vissna orkidéblommor som jag har liggande på fönsterbrädan, fast dina är så mycket tjusigare :)

    Stort grattis till IKEA-priset!

    SvaraRadera
  6. hmm...min kommentar försvann nog ut i rymden tror jag...

    Ni måste ha haft en jättelycklig liten storebror där hemma efter det kalaset:)

    Och angående alla mina projekt så kan jag trösta dig med att det var nästan en hel veckas projekt och inte bara en helgdag:)

    kram kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...