fredag 21 oktober 2011

DIY Halloween: Glödande lykta


Nästa vecka ska min halloweenpumpa få komma upp ur källaren och bli en lykta, men fram tills dess vill jag ändå ha det där varma oranga ljuset som just pumpalyktor ger. Att färga papper genom att spreja dem med akrylfärger har blivit en ny favorit för mig. Det var så jag gjorde Halloweenlyktorna i form av papperspåsar. Pappret får så fantastiska skiftningar och marmoreringar. Det tar lite tid innan det torkar, pappret blir lite sladdrigt och det är en del kladd, men slutresultatet är helt klart värt det.


Fyll en sprayflaska med lite vatten och droppa i akrylfärg tills du fått önskad kulör. Denna gång sprejade jag ett A3-papper med gul färg först. När det gula hade torkat sprejade jag med orange färg.


Därefter klädde jag insidan av en lykta med pappret och stoppade ner en ljusslinga med ledlampor. För ett svagare ljus kan man sätta ett gravljus i lyktan (som i den allra översta bilden).


.

3 kommentarer:

  1. Du har så fina halloween-tips! synd att jag inte har tid just nu att göra dom, blir så frestad av dina fina papper! har aldrig testat att marmorera med akrylfärger, bara med oljefärger och dom tar ju en evighet på sig att torka, så det där låter vekrligen som ett mycket smartare sätt att få fina papper på.
    Ha ett härligt veckoslut! :)

    SvaraRadera
  2. Vilka mysiga halloweentips! blir verkligen inspirerad att själv pyssla till halloween, men får nog nöja mig att njuta av dina bilder och tips :)

    SvaraRadera
  3. Höstkorgen i bakgrunden var riktigt fin också, ska kolla in den närmare vid tillfälle!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...