fredag 29 juli 2011

Päronens friggebod


Historien om mina föräldrars husbygge är lite som sagan om Guldlock, eller den kan i alla fall bli det. Under hela vintern och våren har mina föräldrar bott i en lite friggebod på tomten där de ska bygga sitt stora hus. Men innan de kan bygga det stora huset måste de bygga ett garage med lägenhet ovanpå, dit de ska flytta när deras nuvarande hus är sålt. I lägenheten ska de bo tills själva boningshuset är färdigt. Lilla Björn (friggeboden), Mellanstora Björn (lägenheten) och Stora Björn (huvudbyggnaden).

Friggeboden kommer bli perfekt för mig och mina systrar att bo i när vi kommer och hälsar på med våra familjer. Just nu står vår mysiga husvagn där men den är inte så kul att bo i på vinterhalvåret. Det är väldigt charmigt med compact living och barnen älskar det. Min mamma älskar sin lilla bod och jag kan tänka mig att det måste vara en sån lättnad att leva litet och enkelt under en period, när man i nästan tre decennier bott i ett stort hus fullt av grejer.

.

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt! Där skulle jag lätt kunna flytta in.

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig lite friggebod! Ljuslyktorna var jätteenkla att göra, och jag blev riktigt nöjd med resultatet! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...