fredag 15 april 2011

Ha en grön, skön helg!


I helgen åker påskpyntet fram. Både för min egen skull men framför allt för barnens. De älskar allt pynt som hör högtider till och för dem blir alla små tuppar, kycklingar och ägg som nya igen. Jag är nog extra svag för just påskpynt eftersom jag tycker så mycket om mina hönor. När jag skaffade dem fick detta med påskägg en ny innebörd, och jag förstod varför man äter så mycket ägg till påsk. Var inte fastan inblandad i det där med alla äggen också? Dels så fastade man och fick inte äta fast föda, samtidigt som hönsen började värpa i parti och minut. Vi har verkligen inte fastat men ändå har vi mer ägg än vad vi själva gör av med.
 
Tycker ni inte förresten av ordet pynt är helt underbart?
.

1 kommentar:

  1. Vilken härligt grön bild! En riktig energikick!!

    Önskar dig en härlig helg!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...